nuod Geen reacties

We hebben de overheid geïnterpelleerd.

De uitzonderlijke omstandigheden in verband met de coronaviruscrisis hebben AAFisc ertoe gebracht haar aanpak voor het indienen van de aangiften dit jaar aan te passen. Er is besloten om de invulling van PB-aangiften in kantoren en gemeenten dit jaar niet te organiseren. In plaats daarvan wordt de hulp bij het invullen van de aangiften telefonisch, op afspraak, verleend.

Dit is een grote verandering voor het betrokken personeel, aangezien de typische werkomstandigheden op dit moment fundamenteel zullen veranderen.

Daarom hebben wij een beroep gedaan op de autoriteiten.

Eerste info: als het handiger is voor u, kunt u op kantoor uw tweede scherm ophalen. De administratie heeft hiermee ingestemd, en dat is ons gisteren nog eens bevestigd.

Dit zijn de onderwerpen die in onze vraag aan bod komen:

  • Het belang van duidelijke externe communicatie, zowel om de bevolking te informeren over de nieuwe bepalingen alsook om aan te dringen op het belang om niet te wachten tot het laatste moment om de nodige stappen te ondernemen.
  • De mogelijkheid om de PowerPoint die gebruikt wordt tijdens de trainingssessies en de voorbereidende kennisgeving (deel 1 en deel 2) op kantoor af te drukken of op verzoek te ontvangen.
  • Werkorganisatie tijdens deze periode (rooster, pauze, oproepverdeling, referentiepersonen, “meervoudige” afspraken, integratie van buitenlandse inkomsten in taxi, validatie of handtekeningprocedure, taalproblemen…)
  • Werklast (organisatie…)

We houden u natuurlijk op de hoogte zodra we de antwoorden hebben ontvangen.